8. ročník

Tieto materiály sú k dispozícii na samoštúdium doma, alebo na prácu v škole. 

Projekty


Celoročný projekt

Počas svojho voľného času si skúste vyhľadať zaujímavosti o svete vedy a techniky a hlavne o svete IT.

Ak vás niečo zaujme a myslíte si, že by to bola užitočná informácia aj pre ostatných v skupine, spracujte ju do malého projektu, ktorý odprezentujete 3 min. v úvode hodiny Informatiky.

Spracovať ho môžete vo Worde, PowerPointe, alebo kľudne aj na papier. Nebojte sa, radi prejdeme všetky spracovania.

Ak váš projekt bude pre nás novou informáciou, ohodnotíme ho známkou.

Poznámka: Ak si nieste istý svojou zaujímavosťou, napíšte mi, alebo počas dňa ma vyhľadajte, a pozrieme sa na to spoločne.


Projekt č.1  - Spracovanie zvuku

Termín odovzdania scenára:  VIII.A  4.6.2024

  • Scenár v jednotlivých bodoch bude popisovať dej zvukovej nahrávky
  • V scenári nepíšete napr. celý čítaný príbeh, ale iba napr. citujete kniha XY, strana 25 až 26, alebo pri vedení rozhovoru otázky na dialóg s inou osobou
  • Scenár napísať buď rukou, alebo na PC a stačí poslať na edupage.

Termín odovzdania zvukovej nahrávky: VIII.A  11.6.2024

  1. Výber vlastnej témy na audio záznam
  2. Vytvorenie zvukovej nahrávky a jej následná úprava v Audacity
  3. Dĺžka zvukovej nahrávky od 3 do 5min.
  4. Úvod nahrávky s predstavením autora a témy
  5. Použité nástroje: Vystrihovanie, kopírovanie, vkladanie, mazanie, stíšenie, duplikovanie, rozdeľovanie a pod.
  6. Vložené min.2x zvuky a animácie na doplnenie vlastnej nahrávky
  7. Záver nahrávky s poďakovaním a podobne
  8. Audio uložené - exportované vo formáte MP3
  9. Odovzdanie do určeného termínu osobne cez USB alebo zaslaním na Edupage

Zvukové efekty MP3 nájdete ...TU...


Projekt č.2 - PREZENTÁCIA v PowerPoint na tému RODOSTROM

Termín odovzdania : 1.2.2023

  1. Vytvorenie prezentácie v PowerPoint buď z pripravených šablón, alebo si vyrobíte vlastnú napr. na stránkach Canva.sk prípadne Slidesgo.com
  2. Počet snímkov podľa potreby a členitosti rodiny
  3. Vložené obrázky - foto k téme moja rodina - rodostrom
  4. Do rodostromu uvádzame s iba meno a priezvisko a max. rok narodenia osoby
  5. Titulná snímka podľa šablóny, alebo vašej úpravy
  6. Samotný obsah rodostromu upraviť podľa členitosti a potreby rodiny
  7. Každý obrázok člena rodiny bude mať samostatnú snímku v prezentácii
  8. Snímku upraviť podľa potreby a uváženia:
  • fotolabum osoby, alebo
  • fotoalbum a krátky text alebo
  • foto a vložené video

U pozornenie: Vaša prezentácia bude prezentovaná vo vašej skupine na hodine Informatiky, iba s vášho súkromného USB. Nebude sa v škole nikde archivovať !

Projekt č.3 - VLASTNÁ HRA v programe SCRATCH

Termín odovzdania : xx.6.2024

  1. Vytvorenie vlastnej funkčnej hry v programe Scratch
  2. Hra musí obsahovať vlastné postavy a pozadia
  3. Úvod hry musí obsahovať opis pravidiel, prípadne inštrukcie k hre
  4. Výber hry je na autorovi
  5. Výber a zameranie hry:
  • hry tvorivé - obsahom hry je zaobchádzanie s predmetmi a situáciami materiálneho sveta
  • predmetové (hranie s bábikou, autíčkom, loptou...)
  • konštruktívne (stavebnice, kreslenie, modelovanie...)
  • úlohové - hranie sociálnych rolí, napodobovanie niekoho (na mamičku, na obchodníčku, na princeznú, na supermana...)
  • dramatizačné - vytváranie situácii, deja (hráme sa na školu, na obchod, na operáciu, na svadbu, na bojovníkov...)
  • hry s pravidlami - obsahom hry je konanie vo vzťahu k spoluhráčovi (vopred sú dané pravidlá, ktoré hráči MUSIA rešpektovať): pohybové hry (naháňačky, štafety, športové hry...)
  • intelektuálne didaktické (rozvíjajú rozumové schopnosti a v popredí je pedagogický zámer = snaha niečo naučiť)

Príprava na programovanie hry je vo voľnom čase

Samotná realizácia hry je počas hodín informatiky.



© 2022 Informatika
Školská 650 Vranov nad Topľou, 09302
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky